Dilema glede dimenzij pnevmatik

Janez40

Guru
12. jul 2016
3.529
4.640
113
Avto ima letne pnevmatike 255/45/ r20. Ali bi bilo bolje za zimo uporabiti ista platišča in natakniti zimsko pnevmatiko istih dimenzij, torej 255/45 r20 ali bi bilo bolje kupiti manjša dodatna platišča ter ožje zimske gume? Za samo vožnjo bo verjetno prednost na ožji pnevmatiki ali so tu razlike minimalne? Avto ima 4x4 pogon.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.083
4.080
113
Če ima v homologaciji tudi te ožje pnevmatike, potem bi jaz uporabil te in to sem tudi naredil.

V homologaciji imam 215/55/17 za letne in 205/60/16 za zimske. Avto je prišel z letnimi gumami dimenzij 215/55/17, zimske pa sem vzel ta ožje in jih nataknil na svoje alu feltne.
 

Janez40

Guru
12. jul 2016
3.529
4.640
113
Pri tebi se mi zdi razlika sicer minimalna?

Sprašujem, ker opažam dva čisto različna tabora glede te teme. En tabor pravi, da so razlike premajhne, da bi se bilo vredno s tem ukvarjat in je najbolje, da imaš ista platišča in s tem seveda iste dimenzije letnih/zimskih pnevmatik. To je popularno predvsem pri dražjih avtih, kjer je dodatni set pametnih platišč zelo drag, hkrati lastniki nimajo želja, da avto izgleda dobro poleti, pozimi pa zaradi manjših platišč obupno.

Drugi tabor je mnenja, da je potrebno za zimo imeti svoja platišča, ker je letnih "škoda" in s tem tudi ožjo pnevmatiko, saj bo v primeru snega ožja bistveno bolje peljala kot širša. Razlika med ožjo in širšo pnevmatiko pa so od 10 do 20 mm max. Več je že redko.

Sam sem mnenja, da platiščem (kvalitetnim ALU) zima pač ne škodi in imaš lahko celo leto iste. In hkrati sem mnenja, da 10 do 20mm širine bistveno ne vpliva na vožnjo pozimi ali v snegu, sploh pri težkem avtu in 4x4 pogonu.

Tako vidim edino prednost pri cenejši menjavi pnevmatik 2x letno, pa še to odpade, ker moraš kupiti dodatni set ALU platišč pri prvi opciji.

Ali se motim?
 

SHARK1

Globus
3. okt 2012
3.643
2
36
Citat:
Uporabnik Janez40 pravi:


Tako vidim edino prednost pri cenejši menjavi pnevmatik 2x letno, pa še to odpade, ker moraš kupiti dodatni set ALU platišč pri prvi opciji.

Ali se motim?

Če imaš dva kompleta,jih samo previjačiš 2x letno (zelo poceni oz.zastonj,če to delaš sam doma),če imaš samo 1 komplet platišč,si pa preračunaj,koliko te pride 10-kratna menjava gor in dol pri vulkanizerju (recimo da imaš avto vsaj 5 let).
Kakorkoli obračaš,te na koncu ceneje pride nakup še enega kompleta platišč,itak jih na koncu lahko še prodaš po vsaj polovični ceni novih.Če misliš drugače,mi prosim razloži matematiko oz.logiko menjave gum 2x letno na ista platišča?
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.746
827
113
Avto imaš že 5 let, gume pač ne. Računaj da nove gume ti vseeno mora premontirati vulkanizer, tako da v praksi prišparaš nekih 7 menjav na 5 let, če pa tudi dva kompleta voziš premontirat vulkanizerju pa sploh vprašanje.

Bolj je na mestu vprašanje ustreznosti in izbire zimskih gum za kakšne eksotične dimenzije, to zna biti bolj ključen razlog za dva kompleta.
 

Janez40

Guru
12. jul 2016
3.529
4.640
113
Pustimo domače naredi si sam opcije, da so zadeve primerljive.

Torej avto kupiš z 20" platišči. Prvi primer je, da kupim le zimske gume in je to to. Drugi primer je nabava manjših platišč + gum posebej.

1. primer:
Kupim zimske gume za 20": 1000 eur (4 x 250)
2x letno premontaža gum s centriranjem (AMZS cenik): 2x 35,00 eur= 70 eur letno. V petih letih je to 350 eur. Potem menjaš gume, torej znova 1000 eur + 350 eur v petih letih. Letne gume sem izpustil, saj je postavka enaka pri obeh opcijah.

2. primer:
Za zimo kupim 18 ali 19" alu platišča: 700 eur+
Kupim 4 zimske gume: 600 eur (4 x 150)
2x letno le premontaža platišča z gumami + prvič centriranje: 35,00 eur prvič, nato 12,00 eur naprej: 143 eur.

Po petih letih je nov strošek 600 eur + 143 eur v petih letih.

Skupno:

Prvih 5 let:
Primer 1: 1350 eur.
Primer 2: 1443 eur

5 do 10 let:
Primer 1: 1350 eur
Primer 2: 743 eur

Pri primeru 2 recimo, da dobiš še 200 eur nazaj, če platišča prodaš. Torej do 5 let si tam tam (in imaš pozimi slabše izgledajoč a mogoče pogojno malo bolj funkcionalen avto), od 5 let naprej se bolj izplača imeti svoje feltne. Seveda se ti precej podre vse skupaj, če ne moreš imeti različnih velikosti platišč zaradi homolomo.

Če dodamo še, da so take cole na dražjih avtih, primer 2 izgleda še bolj mimo, kot sicer.
 

SHARK1

Globus
3. okt 2012
3.643
2
36
Citat:
Uporabnik Gasper008 pravi:
Avto imaš že 5 let, gume pač ne.

Ah ne spet s to debato,da ne moreš imeti gum 5 let...jaz jih menjam na 5 do 6 let,zate pa ne vem,lahko jih menjaš vsako leto z novimi,če želiš
tongue-1.gif