debata - proizvodnja elektro vozil v slo

sajkek

Guru
16. mar 2008
35.590
10.810
113
Dajmo malo utopično, razmišljam naglas:

Država nameni, namesto X milijards v banke, nekaj 100 mio, v proizovdnjo slovenskih elktričnih vozil. Dejnasko je s tem globalni bum.Če recimo izpostavim Maribor, kot potencial, kjer je kader in infrastukrutra, potrebno samo zgradbe pripravit za takšno dejavnost.
Slo pionirje v proizvodnji električnih vozil visoko motivirat, jim dat prostore, neomejeno sredstev za razvoj. Postaviti nekoga ki bo zadevo povezal v prvi vrsti iz entuzijazma ne denarja (to smo že vidili razne projekte kjer se samo cuza, naredi pa nič in v x letih pokazali bore malo). V štartu se lotit predelaveobstoječega modela...za slo bi bil idealne električni clio v dometu een 200 km + ponudit za cca 15000 €. Slo industrija je znana po proizvodnjiinovativnih električnih pogonov, motorjev itd. Baterije so druga stvar. v glavnem znanja ne primanjkuje imho. Zaposlit 1000 ljudi (ki itak vračajo potem denar državi v obliki davkov in s tem še preživijo 1000 družin). itd.

Je to utopija?
 

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.484
5.027
113
Citat:
Uporabnik sajkek pravi:neomejeno sredstev za razvoj.
...
Je to utopija?
Ne, je garantirana formula za polomijo. Še ameriški vojaški projekti se sfižijo, ko imajo preveč denarja in nič ekonomske logike.
Če je stvar finančno perspektivna, ideja dobra, potem država ne rabi nič vložiti. Država naj skrbi za infrastrukturo. V gospodarstvo pa se naj ne meša. Novega vozila ni preprosto narediti. Obstajata dve veliki nalogi: konstruirati vozilo in konstruirati proizvodno linijo, ki bo zmogla učinkoviti narediti vozilo. Delati oboje iz nule je utopija. Novo vozilo lahko dovolj učinkovito narediš samo v okviru že obstoječega sistema proizvodnje (torej avtomobilska tovarna, ki sledi realnemu dogajanju na trgu).
Kdor zna narediti e cliota za končno ceno 15.000 € (pred subvencijami in z nekim normalnim dobičkom pri vsakem vozilu) z dometom 200 km, ne rabi velikih subvencij. Kdor tega ne zna, ga tudi subvencije države ne rešijo.
 

sajkek

Guru
16. mar 2008
35.590
10.810
113
Ne, chebela je ravno tak primer, ki zglda fail, dobili sredstva , eni nafilali žepe, vse kar pa so naredili v teh x letih (vsaj kar je v medije prišlo) je pa testno vozilo čang šlang na elektriko. In elektro malčki tipa twingo so zelo nišni. tako da je že v štartu fail.

Pepe, torej je zate bolj sprejemljivo dat par miljard v banke da izpuhti? kot pa par 100 mio za zagon nekih realnih projektov. Jaz na prvo žogo izhajam iz tega. Garanta pa itak ni..Garant je samo, da če gre v banke je adijo.
 

Gavran

direktor!
22. jul 2007
9.130
5.073
113
Nuku`Alofa
Žal je utopija, prvenstveno v točki "Postaviti nekoga ki bo zadevo povezal". A si predstavljaš na tej poziciji dvojnega gašparja?

Država bi ogromno naredila že če bi na cesto zbrcala milijon birokratov ki takim projektom mečejo polena pod noge. Primer - pivovarna Bevog.
 

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.484
5.027
113
Citat:
Uporabnik sajkek pravi:Pepe, torej je zate bolj sprejemljivo dat par miljard v banke da izpuhti? kot pa par 100 mio za zagon nekih realnih projektov. Jaz na prvo žogo izhajam iz tega. Garanta pa itak ni..Garant je samo, da če gre v banke je adijo.
Vprašal si za realnost takega projekta. Jaz sem povedal svoje mnenje.
Čisto brez vsake logike vlečeš zraven banke. Milijarde tudi niso ne vem kam izpuhtele. Pretežno smo samo zaobšli EU določila o prepovedni pomoči podjetjem in smo jim dali "nepovratna" sredstva preko politično forsiranih kreditov bank. Mimogrede, tudi tvoja ideja se ne bi dala realizirati drugače kot na tak način. Razlika je samo v tem, da so Stožice in T-2 optika v času nastanka imele neko ekonomsko perspektivo (vsaj nekateri so verjeli vanjo in so jo lahko tudi na papirju dokazovali), za tvojo idejo pa je še nisi uspel najti. Ker ne obstaja. Če bi obstajala realna možnost, da narediš eVozilo z vsemi elementi,ki jih kupec danes pričakuje za ceno nekaj manj kot 10000 € na dvorišču tovarne in nekim normalnim dobičkom pri proizvodnji (denimo 10%), bi veliki koncerni zlahka našli "par 100 mio €" in bi to delali.
Če še ne veš, Slovenija tudi vsako leto podpira tudi razvojne projekte, kjer se dobra ideja poskuša spraviti bližje realnosti.
 

sajkek

Guru
16. mar 2008
35.590
10.810
113
torej tisti Pečjakov? sandero je zgolj neposrečen , nevaren projekt, ki nelegalno vozi po cestah?
 

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.484
5.027
113
Ali nisi razumel? Si prišel z lune? Superiornost projekta nima nobene veze, če tega ne znaš spraviti na trg. Pečjak očitno tega ne namerava in tudi skoraj gotovo ne zna. Jaz tudi ne. Tu par 100 mio € ne pomaga nič. Če nekaj ne znaš, ne znaš.
Še nekaj moraš vedeti. Produkt, linija, produktivnost, ekonomičnost je za svetovni prodor še zmeraj manjši del zgodbe in stroška. Skoraj gotovo to za neznanega igralca ni 50 %, ker je treba več kot 50 % vložiti v marketing.
Sicer pa smo v nekdanji skupni državi že imeli "uspešen" svetovni avtomobilski artikel. Samo američanov nam nekako ni uspelo prepričati.
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.749
829
113
Mislim da če na trg prideš z nekim majhnim "množičnim" malčkom si obsojen na propad. Uspešni štarti iz nule so zgolj in samo v višjem cenovnem rangu, šele potem pride na vrsto raja.

Kaj se pa dogaja s hrvaškim Rimac-om?
 

sajkek

Guru
16. mar 2008
35.590
10.810
113
kdo pa pravi da bi ga spravil na trg pečjak, on bi bil v razvoju in njemu podobni..Na trg bi ga pa spravili tisti ki se s tem ukvarajo. Seveda brez požiranja denarja, kot klasični ostali projekti.. Pepe, si pa tipično slovenec drugač, ki igra na karto "ne rajši, da nam slučajno neb uspelo". Nobenega vizionarstva in visokoletečih idej. Pa ravno tebe sem našel za sogovrnika.

Začen se lahko z 10imit predelanimi clioti kot pilotski projekt. Znjimi se prileti na par sejmovse vidi globalni odziv in potipaš. Tudi če to požere 100 mio, si več naredil kot z miljardnimi reštivami bank, ali več 100 mio provizij za TEŠ. če me boš hotel razumet. Misliš da so Rusi šli v projekt Soči s tvojo miselnostjo?. Čeprav tudi ne odobravam realizacije in natega 1000 raje.

Pa še tisti "slabi" projkti ki si jih ti omenil.. V osnovi niso nič slabi, slabi so ljude, ki so namenska sredstva dobesedno izropali in nategnili rajo.
 

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.484
5.027
113
Bi ti narisal, ker pisane besede ne razumeš. Vizionarsko stvar spravi na trg samo nekdo, ki dela s svojim premoženjem in s svojim 200 % angažiranjem. Z državnim denarjem se to ni še nikjer zgodilo.
Ali misliš, da bi ti znana avtomobilska tovarna kar tako "odstopila" platformo za množično proizvodnjo
grims-1.gif
. Za tak projekt "ljudskega vozila" bi moral načrtovati avto iz nule, pridobiti pravico do kakih patentiranih reči ali pa iti z roko v roki z močnim proizvajalcem, kjer si pač podizvajalec v segmentih, kjer ti da delo.
 

ceedevita

Majstr
24. jul 2009
6.879
107
63
štajerska
težava je v tem, ker v sloveniji ni enega samega sposobnega martetingarja. Eno samo iebeno podjetje ni uspelo narediti uspešno svoje verige v tujini. Niti ni eno samo podjetje uspelo uspešno plasirati svojih proizvodov v tujini ( po normalni konkurenčni ceni pod svojo blagovno znamko ) ( pa ne mi sedaj o pipistrelu ali o akrapoviču )
naši uspejo prodati le kaj v afriko, zaostale dežele azije ipd.
ni težava v razvoju ali proizvodnji. Prodajati ne znamo, pa vsak hoče takoj imeti na računi nekaj 10 000 000 €
 

ceedevita

Majstr
24. jul 2009
6.879
107
63
štajerska
Citat:
Uporabnik sajkek pravi:
.....
Začen se lahko z 10imit predelanimi clioti kot pilotski projekt. Znjimi se prileti na par sejmovse vidi globalni odziv in potipaš.
....
lahko predelaš avto na plin ne pa na elektriko. elektro avto mora biti razvit na novo.
drugačno podvozje, drugi materiali za karoserijo recimo, drugačen zavorni sistem, elektrika itd. lahko sicer uporabiš isto obliko karoserije ampak je fino, če so uporabljeni drugi - lažji materiali
drugače dobiš eno jajco, ki je veliko predraga in za en qrc
 

sajkek

Guru
16. mar 2008
35.590
10.810
113
Zanimivo :D noben se v bistvu ni obregnil v to , da ne bi šlo zaradi fizičnih dejavnikov, ampak enostavno, ne znamo prodajat, ne znamo gospodarit, ne bodo dali karoserije, ne bo tega ne bo onega.
smile-1.gif
Potem še dodaš pomanjkanje idej in zajebano državo ki (že folk) nima posluha za ideje. Ja, potem res ni čudno, da smo tam kjer smo.

Tema se lahko zaklene, niti debatirat ne moramo o tem.
wink-1.gif
 

ceedevita

Majstr
24. jul 2009
6.879
107
63
štajerska
dandanes je vse v marketingu
poglej samo japonce in američane. prodajo vsak drek za velike denarje in služijo miliarde € na klumpu
glede na to, sa imamo en kup brezposelnih dipl. ingov, dr-jev itd ( vse seveda tehniške znanosti ) bi država lahko komot naredila nekaj v tem stilu kar si na začetku napisal.
če so tako oh in ah dobri, tu je služba pa naredite elektro avto . čas recimo 1 leto. eni naj v tem času naredijo dizajn, drugi ustrezne materiale, tretji marketing. drugače pa vse na cesto pa 0 podpore za naslednjih 10 let recimo. pa da vidimo
wink-1.gif

ali pa recimo veternice - so kar popularne po svetu. Če so naši faksi res tako oh in ah, in diplomanti res pojedli pamet z veliko žlico ne vidim problema
 

sajkek

Guru
16. mar 2008
35.590
10.810
113
Z marketingom se delno strinjam. Najpomebnejši del marketinga je res pri stvareh ki so življenkso nepotrebne..da se v bistvu ustvari potrebo umetno in potem prodajajo neke nepotrebne stvari masovno raji,ki jih v bistvu sploh ne potrebuje.

Pri avtu je stvar malo drugačna.. Če bi prodajal električni avto v rangu cliota ali še bolje golfa(to je danes že tako podobno velikostno) v dometu 200 km in v ceni 15 do 20ke, ne rabiš marketinga, vsaj strašno posebnega ne..s tem da mora izdelek govorit sam zase.
Jasno pa je de start težek, preden pride do pravih rezultatov. Najpomebnejši je pa itak razvoj in iskanje novih idej ter rešitev. Brez tega vsaka dejavnost hitro crkne.
 

ceedevita

Majstr
24. jul 2009
6.879
107
63
štajerska
tudi pri avtu je marketing oh in ah.
ampak pustiva to. država nikoli ne bo naredila kaj takega kot si predlagal ti ali pa mojo varianto. raje bodo povišali davke, zaposlili v JU še vso svojo familijo itd. Diplomanti pa se bodo prekvalificirali v trgovce, kelrance, šoferje in ostale slabo plačane poklice
 

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.484
5.027
113
Citat:
Uporabnik sajkek pravi:v dometu 200 km in v ceni 15 do 20ke
Še enkrat: ali si pomislil, da mogoče danes sploh ni možno narediti tega za ta denar. Delati bi najbrž bilo potrebno (?) za kakih 5000€ neposrednih materialnih stroškov pri enem vozilu, da bi imel nek dobiček in izplačilo proizvodne linije in razvoja v N letih ob proizvodnji X kosov letno. In na koncu ceno v salonu 14.999 € za osnovno različico in 19.999 € za najbolj opremljeno.
Pozabljaš še, da nihče ne dela vsega sam. Kot nov proizvajalec boš za posamezne sklope (denimo zavorni sistem, zračne blazine, avdio navigacijski sistem, luči) precej dražje plačeval kot kak kupec, ki kupi nekaj mio enot vsako leto. VW stisne dobavitelje, ker ima pozicijo. Prvo leto je cena novega kosa 100 % (ker je bil razvoj), potem pa pogodbi cena vsako leto pada, ker mora dobavitelj znati optimirati proizvodnjo. Kako bi novi igralec na trgu stisnil dobavitelje? Par osnovnih kupljenih sklopov bi najbrž prišlo več kot 5000€, pa še ne bi bil pri pol vozila.
Moraš se zamisliti nad dejstvom, da cel vzhodni blok ni bil sposoben narediti novega kolikor toliko konkurenčnega vozila brez licence. Pa je bil trg zaprt in konkurenca skrbno dozirana. Avto je presneto kompleksna stvar.
 

sajkek

Guru
16. mar 2008
35.590
10.810
113
reč je dale od enostavne...ampak če lahko adria predeluje fiate in ostalo šaro, lahko tudi nekdo avte predela v elektriko. ali je to tudi nemogoče?

Nove avte z nule je pa zadeva precej kompleksna in draga, to mi je jasno..Čeprav danes tudi to več ni problem s pravimi ljudmi, ki imajo znanje in s potrebnimi šuški.