DARS - vožnja v nasprotno smer

Matko

pohodnik
18. jul 2007
5.609
710
113
Dars je na več kot 30 lokacijah po avtocestnem omrežju zagnal naprave, ki prepoznajo nevarne voznike.
Ne sliši se ravno običajna praksa pri nas, a Slovenija je med vodilnimi državami pri razvoju in uvajanju naprednih tehnologij, ki samodejno obveščajo o dogodkih na cestah in pomagajo preprečevati tudi nesreče.
Dars je v zadnjem času sistematično opremil slovensko avtocestno omrežje s števci prometa oziroma posodobil obstoječe, tako da ti zmorejo sedaj prepoznavati tudi vožnjo v nasprotno smer. Če merilnik zazna, da se mimo njega pelje vozilo v nasprotni smeri, o tem takoj obvesti Prometno-informacijski nadzorni center, tako da lahko tam zelo hitro sprožijo ustrezne ukrepe - obveščanje voznikov prek radijskih in internetnih kanalov, ustrezna opozorila prek portalov s spremenljivo signalizacijo, obveščanje policije ...
https://www.zurnal24.si/avto/dars-a...cno-nasprotno-smer-tehnologija-nesreca-306463
 

membrain

Majstr
4. jun 2014
2.863
283
83
Spet bo nekdo fajn zaslužil. Kakšne druge koristi od tega pa ne bo, saj te naprave ne ovirajo in ne preprečujejo voženj kontra.
 

sandra

Guru
10. dec 2007
5.780
2.243
113
Saj to že imajo + odvzem vozila... Naredit še en urad in na vsakih x let ponovno pisat teste ?
 

stop

Majstr
5. sep 2007
3.203
397
83
Las Vegas
Zakaj bi zaostroval represijsko politiko, :evil: v bistvu so takšne vožnje v nasprotno smer dobrodošle in boljše kot radarji, folk ko sliši po radiju da vozi ena zvezda v nasprotno smer malo pazijo na hitrostne omejitev in celo tisti ki se po navadi držijo samo levega pasu , zapeljejo na vozni pas...
 

membrain

Majstr
4. jun 2014
2.863
283
83
Saj to že imajo + odvzem vozila... Naredit še en urad in na vsakih x let ponovno pisat teste ?
Saj pred parimi leti so zvišali kazni za vožnjo kontra kar za 3x, + odvzem , A je kdo opazil da se je potem število voženj kontra kaj zmanjšalo?

Drugače pa kar četrtino vseh nesreč povzročijo vozniki do 25-let - Najbolj napiflani s teorijo in z najboljšimi psihofizičnimi sposobnostmi, refleksi, vidom in sluhom.......Kaj bi pa z njimi? pisanje testa vsak teden? - al zadost da samo denar nakažejo državi - saj se itak gre samo da kasirajo. učinkov od dodatnih testov itak ni. Noben ne pelje kontra po AC zato, ker nebi vedel da ne sme.
 
  • Všeč mi je
Reactions: roCkY

gr69

Guru
15. dec 2009
11.573
2.619
113
še v SLO - ampak komaj
Edino prav. Ne razumem, kako lahko folk pelje v napačno smer? Zakaj se ne ustavi magari obrne in pelje tako kot je treba?

Prvo je treba vedeti vzrok za vožnjo v napačno smer. V primeru namerne vožnje je menda jasno zakaj “geistetfahrer” ne obrne.
Potem imaš primer “popolnega zmedenca” (case Hanzi ) in je tudi jasno zakaj ne obrne (za tiste, ki jim ni: ker se niti ne zaveda, da vozi v napačno smer nima razloga “obrniti”). In zadnji primer, so tisti, ki se zavejo napake in se morajo odločiti kaj storiti:

1. vozijo se po svoji desni, ergo kontra po prehitevalnem:
  • ustaviti in upati, da se noben ne bo zakantal v stoječ avto. Obenem vprašanja kam naj gre voznik - ostane v vozilu ali izstopi. Kam potem?
  • potegniti “levo” in upati, da ga ne bo zadel “nasproti vozeči projektil” na “prehitevalnem” ali kamion na “voznem”
2. vozijo po svoji levi, torej po “voznem”, v najboljšem primeru odstavnem:
  • enako kot zgoraj - vprašanje ali je pametno ustaviti
  • ko so že na odstavnem - je “pametno” polkrožno obrniti preko voznega in prehitevalnega. Bo treba “popravljati”?
  • spet odstavni - poskušajo priti do “parkirišča” / “uvoza” in tam varno obrniti ozr. zapustiti AC
Zdaj si pa odgovorite, kaj bi storili sami (če se vam zalomi in končate na napačni strani AC, pa ne delajte si utvar - tudi vam se lahko zgodi).

Zase vem, da bi poskušal čimprej priti na odstavni in tam POČAKAL na policijo, da lahko varno obrnem, brez, da bi ogrožal sebe ali druge.

Pa še nekaj - a res misliš, da bi nam Bog dal razum in pričakoval, da ga ne bomo uporabljali?
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
47.665
6.707
113
pri taščici
Pri sedanji pameti bi po spoznanju da vozim nasproti zapeljal na odstavni pas in po niem rikverc (v pravi smeri voznje) sel do prvega izvoza. Ce bi bila AC precej prazna bi najbrz obrnil in se normalno odpeljal v pravo smer.

Problem je pa v tem da takrat ko se ti to zgodi, nimam te pameti ki jo imam sedaj na alterju.