čudna obraba gum...:?

Simon_Vi

KIYUNDAI fan
8. maj 2007
8.128
2
38
Zadnjič sem zamenjal letne z zimskimi gumami. Z letnimi gumami sem naredil cca 15k kilometrov. Čudna se mi zdi obraba....vse štiri pobrane po zunanjem robu. Vozil sem se s cca 2.3 barov pritiska v njih.
Je pa zanimivo, zimske gume, ki sem jih kupil lani na jesen nove, so pa dobre, mogoče malenkost bolj pobrane po notranjem robu...
Zimske so 195 65 r15, ET 37,
Letne 205 55 R16 ET 35..
Optika obvezno ali bo treba po podvozju štelat ( zasnja prema, končniki...) ?
 
Nazadnje urejeno:

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.145
4.127
113
Če voziš po ovinkih je to normalno! Optiko moraš tako "razštelat", ker tovarniška je dobra samo za ravne ceste!
evil.gif


Če ti kaj pomaga, meni je na istih dimenzijah na Passatu enako pobiralo gume dokler ni lokalni majster naštelal optiko preko dovoljenih toleranc.

Edit: sem slabo prebral, vidim da ti jih različno pobira. Tu je mogoče tudi vprašanje (napačnih) platišč.
 
Nazadnje urejeno:

Stupo

Fizikalc
28. mar 2009
1.334
0
36
Ljubljana
Se opravičujem, ker ti kradem temo - imam podobno vprašanje;
BMW 320D letnik 2007. Nove gume Continental so bile kupljene aprila letos (mislim da , narejenih je bilo 10.000km. Sedaj imajo sprednje gume 7mm profila, zadnje pa 4mm - je to možno, kaj bi lahko pobiralo gume? Obrabljene so pa enakomirno
confused-1.gif


2. težava:
Desni sprednji disk začne po 3000 do 5000km tresti. Bili so štirikrat menjani, dvakrat ponaredki, dvakrat original (disk in ploščice). Vedno skrivi samo desni disk. Ob zaviranju avta ne vleče v nobeno stran. Nikoli se ni hitro zaviralo iz višjih hitrosti na 0. Ima kdo kakšno idejo, kaj bi to lahko bilo?
 

mosseero

fizik´alc
3. sep 2007
20.121
10.980
113
kod Džej-Zija
Popolnoma mogoče. Pretežko nogo imaš in pogon zadaj, potem pa še DSC in podobne zadeve še dodatno obremenjujejo zadnje gume. Za enakomerno porabo po oseh si kupi stalni 4-kolesni pogon.
 

AvtoFun

Guru
29. dec 2007
18.461
2.452
113
Ljuba duša, BMW imaš ki ima zadnja kolesa pogon, meni se zdi logično in povsem mogoče...
 

Stupo

Fizikalc
28. mar 2009
1.334
0
36
Ljubljana
Ampak avto vozi "dedek"
smile-1.gif
Več kot 150km/h ni nikoli videl.
Je potem kar normalno, da nove zadnje gume ne zdržijo več kot kakšnih 15.000km ob nežni vožnji?
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.145
4.127
113
Če ima dedek penzionistično nogo (samo položaj gas do podna in pa brez gasa) potem je logično da jih pobira. Sicer pa za vse poznavalce, tudi pri zadnjem pogonu bo pri normalni vožnji prej pobralo profil spredaj!
grims-1.gif
 

AvtoFun

Guru
29. dec 2007
18.461
2.452
113
Utisevalec bi to strokovno utemljil da zato, ker dost vleces prikolico in le ta ni pravilno enakomerno utezena in zato priklop vlece dol in to pomeni neposreden pritisk na zadnje gume
smile-1.gif
 

tony

Guru
23. jul 2007
9.740
1.526
113
Citat:
Uporabnik Stupo pravi:
2. težava:
Desni sprednji disk začne po 3000 do 5000km tresti. Bili so štirikrat menjani, dvakrat ponaredki, dvakrat original (disk in ploščice). Vedno skrivi samo desni disk. Ob zaviranju avta ne vleče v nobeno stran. Nikoli se ni hitro zaviralo iz višjih hitrosti na 0. Ima kdo kakšno idejo, kaj bi to lahko bilo?

Ste poskusili razdirati zavorne čeljusti zadaj?
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.145
4.127
113
Citat:
Uporabnik AvtoFun pravi:
Utisevalec bi to strokovno utemljil da zato, ker dost vleces prikolico in le ta ni pravilno enakomerno utezena in zato priklop vlece dol in to pomeni neposreden pritisk na zadnje gume
smile-1.gif

Če se voziš samo po AC oz. se voziš od semaforja do semaforja (tipična mestna srajca) bo pogonski par gum prej pobralo, kar je jasno. Če pa imaš avto za vožnjo po slovenskih cestah, ti bo lepo pobiralo par gum, ki usmerja vozilo. Če je pri BMWju to zadnji par gum tudi prav. Sicer kolikor poznam RWD vozila je obraba gum precej bolj enakomerna glede na osi.

Pri ekstremni vožnji pa je možno vse sorte, poznam ljudi ki jim na FWD malčku več pobira zadnje gume kot prve!
grims-1.gif
 

Stupo

Fizikalc
28. mar 2009
1.334
0
36
Ljubljana
Citat:
Uporabnik tony pravi:
Citat:
Uporabnik Stupo pravi:
2. težava:
Desni sprednji disk začne po 3000 do 5000km tresti. Bili so štirikrat menjani, dvakrat ponaredki, dvakrat original (disk in ploščice). Vedno skrivi samo desni disk. Ob zaviranju avta ne vleče v nobeno stran. Nikoli se ni hitro zaviralo iz višjih hitrosti na 0. Ima kdo kakšno idejo, kaj bi to lahko bilo?

Ste poskusili razdirati zavorne čeljusti zadaj?
Nismo. Kakšen vzrok bi pa lahko bil na zadnjih zavornih čeljustih, da bi začel sprednji disk tresti?
Sem pa pozabil omeniti, da je bil avto spredaj karamboliran.
 

tony

Guru
23. jul 2007
9.740
1.526
113
Sorry, narobe sem prebral.

Pelji avto k drugemu mehaniku, ker ta očitno še za peka ne bi bil.

Če zavorna čeljust šteka (se, ko spustiš zavoro ne vrne 100% nazaj v nevtralno lego), ti čeljust ves čas vožnje malo drži "zavoro", disk se pregreje in zvije. Zadevo prepoznaš tako, da po koncu vožnje prisloniš dlan na feltno in vidiš, če je le-ta vroča (ostale pa niso).

Če je bil avto karamboliran, bi bilo dobro preveriti še stanje ležajev oz. podvozja spredaj desno. Aja, preveriti je treba tudi zavorne cevi, da niso poškodovane oz. zamašene (zavorno tekočino ste najbrž že večkrat zamenjali?)

Še za konec: modul za ABS/DSC deluje pravilno? Če bi ga ta kaj sral, bi se recimo lahko dogajalo, da se ABS sproža takrat, ko kolo v resnici ni blokirano (je pa res, da imaš ti obraten problem...)
 

Stupo

Fizikalc
28. mar 2009
1.334
0
36
Ljubljana
Ležaj ima malo "lufta", ampak minimalno - bi bilo možno, da je to vzrok?
Diske smo 2x menjali sami, 2x so jih pa pri BMW servisu. Po vožnji sta levi in desni disk enako topla, oziroma hladna. Zavorno olje pa je bilo menjano po popravilu, dobro leto nazaj.
 

tony

Guru
23. jul 2007
9.740
1.526
113
Je tudi za preveriti, koliko je tega lufta - najpomembneje pa je razdreti zavornih čeljusti in pogledati, kako delujejo...
 
Nazadnje urejeno:

mac77

Fizikalc
22. avg 2007
4.541
37
48
zrihtat zavorne čeljusti in ležaj, če ima luft ti zbrusi ploščice v kajlo
 

Sulc

Fizikalc
22. avg 2007
978
175
43
Jaz sem imel podobno težavo, menjal diske trikrat - krivec je bila počena naba = ohišje ležaja.
 

Simon_Vi

KIYUNDAI fan
8. maj 2007
8.128
2
38
ksz:

se lahko prosim vrnemo na prvotno temo....če ima kdo vprašanje o diskih si naj odpre svojo.

V glavnem, bojda ( nisem še preveril ) se pri Lybrah ne da spreminjati naklona (camberja)...bi kdo lahko to potrdil/ovrgel?