Čoln na daljinsko - zamenjava motorja

HEPAN

Majstr
5. sep 2007
2.889
155
63
Torej imam ta Čoln , v njem sta dva motorja 380 (karkoli že to pomeni). Ali bi lahko noter vtakno motorje serije 400 ali 500? v čem se sploh razlikujejo. Aja motorček ne rabi bit brushless ker, potem morem menjati še baterijo. Baterijo že imam novo in je 3300 Ni-Mh 3300 mAh. Čolna trenutno nimam pri sebi zato ne morem izmerit dimenzij, ampak neki standard že more bit verjetno.

Torej, če ima kdo kaj pojma o tem me zanima ali lahko dam noter nov vecji/mocnejsi motor.

hvala
 

nUUb

Fizikalc
2. jul 2013
787
38
28
Priporočam da se obrneš na forum modelarji.com tam so strokovnjaki. Razlika med 380, 400 in 500 motorji je v velikosti in moči.
 

HEPAN

Majstr
5. sep 2007
2.889
155
63
Citat:
Uporabnik nUUb pravi:
Priporočam da se obrneš na forum modelarji.com tam so strokovnjaki. Razlika med 380, 400 in 500 motorji je v velikosti in moči.

hvala, saj bom ampak se morem najprej registrirat pa mi ni :D...razlika vem da je v moči in velikosti, ampak nikjer ne najdem podatkov kakšna je ta razlika, ker je vse odvisno od tega kako bi to spravil noter v čoln.
 
I

Izbrisan uporabnik 474

Oznake 380, 400, 480 itd. pomenijo dolžino "konzerve." 380 je 38mm, 400 je med 38 in 40 itd.

Ponavadi pomeni, da višja je številka, močnejši je motor. Če se zamenjuje motor (letalo, čoln, avto), je potrebno temu prilagoditi tudi regulator vrtljajev, saj bo prevelik motor regulator preprost skuril. Pri mojih izkušnjah so priloženi regulatorji več ali manj na meji.

Če se zamenja motor z drugim, ki ima drugačne obrate (ti se podajajo v rpm/V ali tudi z oznako kV), je potrebno prilagodit tudi eliso (pa naj se gre za čoln ali letalo) - tako dolžino elise kot njen zasuk (pitch). Pri čolnih je to še veliko bolj pomembno, saj prevelika hitrost elise povzroči zajemanje zraka, pri plastičnih elisah (tudi karbosnkih) pa je rezna površina (rob elise) tako topa (čeprav na dotik mogoče ni) , da bo obremenitev motorja pognala v višave, posledično skurilo motor in/ali regulator.

Motorji dimenzij 480 imajo ponavadi 2.3mm osovino, razen če ne gre za kakšne posebne izvedbe in dopuščajo nekje 5 - 7A toka (trajnega).

Aja, pa brushed ali brushless nima nobene veze z baterijo, moral pa bi menjat regulator (za vsak motor posebej).

Moje mnenje - ne menjuj motorjev, pusti tak kot je, sploh če stvar (še) dela
smile-1.gif
 

HEPAN

Majstr
5. sep 2007
2.889
155
63
Citat:
Uporabnik Gargy pravi:
Oznake 380, 400, 480 itd. pomenijo dolžino "konzerve." 380 je 38mm, 400 je med 38 in 40 itd.

Ponavadi pomeni, da višja je številka, močnejši je motor. Če se zamenjuje motor (letalo, čoln, avto), je potrebno temu prilagoditi tudi regulator vrtljajev, saj bo prevelik motor regulator preprost skuril. Pri mojih izkušnjah so priloženi regulatorji več ali manj na meji.

Če se zamenja motor z drugim, ki ima drugačne obrate (ti se podajajo v rpm/V ali tudi z oznako kV), je potrebno prilagodit tudi eliso (pa naj se gre za čoln ali letalo) - tako dolžino elise kot njen zasuk (pitch). Pri čolnih je to še veliko bolj pomembno, saj prevelika hitrost elise povzroči zajemanje zraka, pri plastičnih elisah (tudi karbosnkih) pa je rezna površina (rob elise) tako topa (čeprav na dotik mogoče ni) , da bo obremenitev motorja pognala v višave, posledično skurilo motor in/ali regulator.

Motorji dimenzij 480 imajo ponavadi 2.3mm osovino, razen če ne gre za kakšne posebne izvedbe in dopuščajo nekje 5 - 7A toka (trajnega).

Aja, pa brushed ali brushless nima nobene veze z baterijo, moral pa bi menjat regulator (za vsak motor posebej).

Moje mnenje - ne menjuj motorjev, pusti tak kot je, sploh če stvar (še) dela
smile-1.gif

aha, to me je zanimalo, kako je z regulatorjem ja. Zanimivo, se pravi da ce bi menjal motor in nebi nabijal v ture oziroma samo delno da bi zadeva mogoče še delala :D...kolko sem gledal sedaj,motorje na linku od zgoraj, ima 400 osovino tudi 1,3 mm. Problem je ker nikjer nimam podatkov kaki motorji so sedaj noter sploh glede (kv). Ja čoln sedaj super dela, ampak jaz bi še malo več hitrosti mel :D al pa bi mogoče naredo drugačno krmiljenje. tak da dokler bo tak bo verjetno kar tvoj nasvet upošteval, ko pa bo kaj crnilo ga bom pa celega predelal.

ja elisa je na dotik zelo ostra, sem se ze porezal na njej...

hvala za vse info :D
 
I

Izbrisan uporabnik 474

Ne predeluj, ker to ne bo nikoli tako, kot bi moralo bit. Se bolj splača kupit lupino in potem vgrajevat komponente, ki jih potem lahko zamenjuješ.

Ko enkrat začneš "radi bi, da bi še malo bolj letelo" potem se komaj začne. Večji motorji, močnejši regulatorji, kovinske brušene elise, vodno hlajenje...

Jaz sem zamenjal motor v moji "Manti" - enaka velikost, napetost, edino moč je bila faktor x2, nisem pa pazil na obrate - pri polnem plinu sem dosegal krepko čez 30000 obratov na elisi :) "Zdravo" je tam nekje do 25000...

380 motorji imajo nekje 2500 - 2800 rpm/V, kar pri 8-celični NiMh bateriji znese nekje med 24000 in 26500 rpm, brez obremenitve. Koliko pa je to na elisi v vodi, ap je 1000 dejavnikov - sama elisa, teža čolna, moč motorja itd. Pri 480 boš verjetno brez obremenitve dosegal enake rpm, v vodi pa neprimerno višje, kar pa tudi pomeni večje gretje, večjo porabo...

To je pa moja igračaka - video ni moj, kanta pa je ista :-D

 

HEPAN

Majstr
5. sep 2007
2.889
155
63
Citat:
Uporabnik Gargy pravi:
Ne predeluj, ker to ne bo nikoli tako, kot bi moralo bit. Se bolj splača kupit lupino in potem vgrajevat komponente, ki jih potem lahko zamenjuješ.

Ko enkrat začneš "radi bi, da bi še malo bolj letelo" potem se komaj začne. Večji motorji, močnejši regulatorji, kovinske brušene elise, vodno hlajenje...

Jaz sem zamenjal motor v moji "Manti" - enaka velikost, napetost, edino moč je bila faktor x2, nisem pa pazil na obrate - pri polnem plinu sem dosegal krepko čez 30000 obratov na elisi :) "Zdravo" je tam nekje do 25000...

380 motorji imajo nekje 2500 - 2800 rpm/V, kar pri 8-celični NiMh bateriji znese nekje med 24000 in 26500 rpm, brez obremenitve. Koliko pa je to na elisi v vodi, ap je 1000 dejavnikov - sama elisa, teža čolna, moč motorja itd. Pri 480 boš verjetno brez obremenitve dosegal enake rpm, v vodi pa neprimerno višje, kar pa tudi pomeni večje gretje, večjo porabo...

To je pa moja igračaka - video ni moj, kanta pa je ista :-D

<iframe width="420" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/ujYY1sAObjw" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

lepo leti tale tvoj stroj, samo ni pa za razburkano zgleda precej "flat" :D...jaz rabim tudi za male valove, ker furam to v morski vodi.

saj mas prav, ampak ko bodo crknili ti motorji bom probal zamenjat, pa nekaj qlskega ven naredit. baterijo že imam močnejšo, tak da bi verjetno z večjim motorjem vozil približno enako časa, kot sedaj s 380...mogoče razmislim še o kakem vodnem hlajenju...haha to pa je ze kr nekaj dela potem :D

mojega zdaj vozim že eno leto in mi je malo tečn, sploh ker ima dva propelerja in gre na ravnost super dobro, v ovinkih pa zmanjka moči.