Bolj star bolj nor

cat

Fizikalc
3. sep 2007
903
53
28
Mogoče me je kriza srednjih let začela grabiti malo prehitro, ampak končno sem se odločil, da je čas za izpit A kategorije. Po naravi nisem divjak, bolj mi je pri srcu umirjena in uživantska vožnja. Z izkušnjami v vožnji motorjev nad 50 ccm ne morem preveč hvaliti.

Nekako sem se zapičil v nekaj takega

Ne predivje, ampak spet ne bi rad čez kak mesec ugotovil, da za udobno prehitevanje manjka kak kW.

Kaj bi vi predlagali za bolj kot ne neizkušenega ?
 

prijam

Fizikalc
2. sep 2007
1.821
4
38
Citat:
Uporabnik cat pravi:

Ne predivje, ampak spet ne bi rad čez kak mesec ugotovil, da za udobno prehitevanje manjka kak kW.

Kaj bi vi predlagali za bolj kot ne neizkušenega ?

Sicer si objavil bolj Tourer oz. enduro variante motorjev. Mogoče če te pa zanima naked varianta, bi bila Honda Hornet dobra varianta.
 

cat

Fizikalc
3. sep 2007
903
53
28
Najprej sem bil čisto razgret za Deauville, zadnjih par dni mi pa gre še samo sršen po glavi. In s težavo se obvladujem da ga ne bi kupil preden dobim tisti ceglc v roke. Se predobro zavedam da se ne bom mogel zadržati samo pri glancanju ko bo enkrat doma. Nekako sem 90% odločen da bo padlo to, ampak vseeno me zanima mnenje malo bolj izkušenih - da ne bi kozla ustrelil
 

Lateral

Fizikalc
31. mar 2008
1.771
33
48
Ampak vedi da je Hornetka precej manjša kot pa Deauvillka, tako da če si večje rasti ti zna biti premajhen motor, kar se pa na daljših (300km+) potovanjih prekleto občuti...
 

flip

Fizikalc
30. avg 2007
1.659
40
48
To boš po par tisoč kilometrih sam najbolj vedel kaj ti paše in kaj hočeš od motorja. Kar nekoga sploh ne moti, lahko da bo pa tebi neznosno in se ti bo muka vozit... Pa vprašanje če boš že v prvo zadel, karkoli boš že vzel.
 
Nazadnje urejeno:

cat

Fizikalc
3. sep 2007
903
53
28
Nisem ravno med največjimi (172 cm), glede na to bo najbrž Hornet boljša izbira
 

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.220
1.849
113
Neizkušenemu? Ob prvem stiku z motorjem s(m)o vsi neizkušeni..torej če te bo do te mere zagrabilo, da boš šel po stopinjah ostalih motoristov, boš tudi sam imel 'rojstvo' in vse kar temu sledi.

Moje videnje tvojih dilem...glede na to da sem izkušen motorist (konec koncev imam prevoženih 1.200 km
hysterical-1.gif
) ti lahko napišem še dokaj sveže moje vtise in ugotavljanja ob odkrivanju motorističnega sveta.

Lani jeseni me je prijelo (pri mojih 35-ih..ne vem za koliko 'starega' se maš ti) da hočem imeti motor...sicer kot mulo sem imel BT 50...toliko da sem šel naredit izpit, sem imel pa tudi od takrat nekako v mislih zatlačeno da bom enkrat, ko bom zrasel imel tudi resen motor...in enostavno me je prešinilo da si ga kupim (ne vem...mogoče sem ugotovil, ko gledaš naokoli pri znancih...ta rak pri 31-ih. oni že umrl pri 56-ih...da nima smisla čakaj do 50 leta, ker je pod vprašajem če jih boš(m) sploh dočakal) in bik kot bik...ko si zapičim tudi speljem.
Seveda na istem kot ti, pojma o pojmu nisem imel, izkušenj nobenih, želja pa za znoret...in štartaš od nule, to bi, ono ne bi, gledaš kolege, znance...in nekako ugotoviš da nekje 600 ccm že mora bit....1.000 je za štart mogoče res prehuda, plus finančno precej razlike..in ker smo že malo v letih (beri: umirjeni!
evil.gif
), neizkušeni..je 600ka kjer iščemo.

Pa se začne...najprej znamka...vsak ima svojo preferenco (pa če hočeš/priznaš ali ne)..pri tebi se že vidi kam pes taco moli. Tudi jaz osebno sem si že v štartu zapičil da če že bo bo ali Honda ali Yamaha (pa ne da bi hotel Suzukiju, Kawasakiju, Ducatiju, BMW-ju kaj odrekat...le tako sem se zapičil).

Naprej..pri 600-ki ima možnost ali nagca ali 'oklepnika' (recimo da dilemo ali skuter ali 'cestni' motor že imaš za sabo..drugače imaš še s tem nekaj dela)...tukaj gre na koncu predvsem za izgled VS vetrno zaščito (a na ceno ne smemo pozabit). In znotraj tega še modele z okoli 100 konji in one z nekaj pod 80.

Najprej o konjih...marsikdo reče da npr. 78 konj (Y Diversion oz. H CBF) je povsem dovolj...ja, po svoje je, samo meni je že na testu Yamaha XJ6 Diversion delovala malček švohna (Pa sem sede prvič v življenju na resnem motorju)...gledano da sem vozil v koloni vozil, in ko smo prišli na ravnino sem pač dodal gas...kar je zgolj zadoščalo da sem sledil kakemu smrdljivcu (beri dizlu)...kaj šele da bi se spravil prehitevat...in to me je motilo že kot totalnega začetnika. Torej sem si rekel, da če že dajem toliko denarja naj bo 100 konjičev...res da sem že umirjen, samo nekaj pa še vseeno brcam
grin1.gif
.

In padlo je ven:
Yamaha FZ6 naked in z oklepom
Honda CB600 F Hornet.

Pri fazerci z oklepom, me je motil njen izgled (dotično maska)..če bi imela masko CBF bi jo takoj kupil (oz. če bi CBF imel 100 konj)..nakeda sem se rahlo bal zaradi vetrne zaščite..sem pa v jeseni zasledil da dobiš lanskega Horneta za 6.300 (isti denar kot Y FZ6 nagca...CBF pa lanski model za 6.200...fazerca z masko je bila takrat okoli 7))...in sem ga kupil. Je sicer nagec...kar zdaj rešujem z nakupom šipice (ki pa...kot kaže je sploh ne bom montiral..ker sem se že premislil).

Vtisi vožnje:

Lani, ko sem ga pripeljal domov sem v 3 dneh začasne registracije prevozil 500 km..prvi vtis je bil, da je drža precej ležeča (skoraj preveč športna za moj okus)...pa med vožnjo je nad 100 km/h blazno hrumelo, in veter se je zaganjal vame..itak pa ga nisem pritiskal, ker sem pazil na obrate. Zima je bila dooolga...na splošno kakor tudi zame
smile-1.gif
.
Dober teden nazaj pa sem začel z nova...tisti lanski vtisi so čisto zvodeneli ...drža je super (Le vajen je nisem bil)...v ušesa si dam čepke, da slišim samo motor..ostalo imaš občutek kot da veter ne obstoja zate. Zato tudi upor vetra ni tako opazen/moteč...res je nad 130 do 140 km/h se veter pošteno nasloni nate...danes mislim da sem šel okoli 180 km/h (po AC) pa se je treba pošteno držat..samo take hitrosti so čista izjema...tja do 140 km/h kolikor jih nabiraš po lokalnih cestah, pa niso problematične z vidika vetra, da bi moteče vplivalo na vožnjo/užitke (zato tudi ne bom trenutno montiral šipice).
(ravno danes sem odpeljal Ljubljana-Kočevje-Fara..do meje in nazaj) Glede tistih 100 konj...razlika z onimi 80 konjaši je zgolj v manjšem številu vrtljajev...pri onih se okoli 10.000 vrtljajev vse zaključi, pri 100 konjskih pa pri 10.000 šele začne tisti pravi žur..in ja..če zdaj pogledam (ko sem kolikor toliko osvojil malo občutka, zgubil strah, lesenost) 100 konj mora bit...tako je vožnja res užitek. Ni ga lepšega, kot pri prehitevanju nastavit kazalec na 8.000 in naviti gas ob pospeševanju...uau
smile-1.gif
...misliš da boš enega prehitel pa trije padejo mimo. Pa v kak klanec ko ga v tretji nažgeš, pa te nad 10.000 vrtljaji začne kar s sedeža vleči...je nasmešek kar priliman na faco.
Res je..v povprečju je slog vožnje isti kot s švohnejšimi motorji...pa vseeno za tistih nekaj užitkov (vsaj osebno mnenje) se splača potegnit do 100 konj.

Toliko od mene
wink-1.gif


Bi ti svetoval da se izpita lotiš čim prej, ker ko te bo dobro prijelo bo kriza čakat na proceduro izpita.

Boš pa videl...začel boš z enim motorjem, realno pa se bo v garaži znašel povsem drugačen od prvotno zamišljenega.
(Hondi v segmentu 100 konj, 600 ccm fali motor z oklepom...tukaj mislim da Yamaha dobro trži svojo FZ6).

Aja..pa tudi jaz nisem divjak..grem kar po omejitvah (sploh v naselju) izven okoli 120 km/h...seveda pa zapaše ga tudi malo stisnit (po ovinkih itak (še) ne gre .... vsake toliko na ravnini ali v kak klanec).
 

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.220
1.849
113
Še nekaj okoli zavarovanja motorja...če boš šel v to, potem ob registraciji avtomobila poskrbi da greš na Triglav (Če že nisi tam)..ker boš pri njih lahko ob registraciji motorja prenesel bonifikacijo z avtomobila...kar je pa najpomembnejše...daleč najcenejši so.

Tvoj drugi motor z linka...to je meni čisti potovalnik in osebno bi šel v kaj takega le ob želji da se podajam na ture izven naših meja..torej večdnevne fure. Za ture omejene na en dan (oz. par dni) je vsaj meni to preglomazna reč.
 
I

Izbrisan uporabnik #488

Povsem napačno predstavo imaš glede moči motorja. Ni vse v PS
smile-1.gif


Pomembno je, da ima motor čimvečji navor pri čim nižjih obratih, kar pomeni da že v nižjih obratih z lahkoto potegne in ga ni potrebno priganjati, posledično manj šaltanja.

Primer: za primerjavo si npr. poglej BMW 800Gs, ki ima "le" 83PS, vendar kar 83Nm pri 5700 obratih...

Poglej si za svojega podatke, boš zelo presenečen oziroma poglej tudi za Hondo Deuville, ki zanima uporabnika tudi ta ima več navora že pri pol nižjih obratih.

Kaj to v praksi pomeni v klancu ali z dvema osebama je jasno
smile-1.gif


Drugače pa bi se strinjal, da je Hornet boljša izbira za vsak dan, glede okretnosti, teže itd..
 
I

Izbrisan uporabnik #488

Oziroma "boljša" primerjava. Nabava formule1, ki proizvede okoli 400Nm ali kakšnega merđota turbo dizl s 500Nm
smile-1.gif
 

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.220
1.849
113
To absolutno...samo tu rabiš potem večjo kubaturo.

Jaz sem primerjal dva motorja z isto kubaturo in različno močjo.

Ker ravno to je razlog (po moje pri večini) da grejo z leti na 1.000 cm ker jim paše da motor dobro potegne z nizkih vrtljajev oz. pri običajni vožnji da ko prideš iz ovinka da samo dodaš gas in 'trga'. Pri 600-kah moraš za enak občutek/užitek vozit v 4. prestavi.

---------------------------

Velikost: Hornetka je moped in če ga daš poleg konkretnega motorja tudi tak zgleda.
tongue-1.gif
Samo jaz s svojimi 193 cm nimam nikakršnih problemov na njemu...tako da s tega vidika ni ovir glede velikosti.
 

cat

Fizikalc
3. sep 2007
903
53
28
Potem je mene začelo trgati malo bolj pozno - letos bom 39. Za pridobitev dovoljenja sem že v kolesju birokracije, samo da že zmeljem enkrat tistih 22 ur. btw. Že pet let se spravljam k temu in ravno zdaj ko mi naredi "klik" so mejo ur povišali... jebiga, denarnica bo pač malo bolj trpela.

Po par posvetih s starimi motorističnimi mački sem že 99% da bo moja izbira Hornet. Seveda ko bom enkrat imel črno na belem (pardon roza), upam da v roku kakega meseca.
 

blazko

Majstr
21. sep 2007
7.385
392
83
Buđet maš okrog 3k ali tudi več?

Sprašujem, ker vem za eno črno CBFko 600S (abs, z oklepom in zadnjim kufrom, podobno izgleda kot tvoja stara Hornetka), stara 3 leta (ali 4, ne vem točno), skrbno hranjena, z menjano zadnjo gumo in vožena zelo malo. Ne vem, če ima dosti več od 5k. Je v pasivni prodaji in sem jo imel namen vzet sam, pa se nisem odločil za izpit, lenoba lena
redface-1.gif


Cena pojma nimam koliko bi bila, ampak če te zanima, lahko povprašam lastnika kaj in kako.
 

cat

Fizikalc
3. sep 2007
903
53
28
V tem trenutku je budget nekje na 3k - ni pa rečeno da se za dobro stvar ne da malo povišati
 

Guinness

Guru
2. jul 2008
4.012
2.733
113
No še moje izkušnje. Tudi jaz sem kot star prdec naredil izpit lani pri 29 letih. Kupil sem si Hornetko 600 (naked, 07 letnik). Kaj pa vem ljubezen na prvi pogled. Glavno mi je bilo da ni pretežka krava za začetek pa da ima dosti KM da mi ne bo čez leto ali dve premalo. Naj samo rečem da je motor super, konjev je polna kapa in nimam občutka da jih manjka...če bi sedaj kupoval.... kaj pa vem najbrž isto, ali podobno. Bom videl drugo leto
smile-1.gif
 

blazko

Majstr
21. sep 2007
7.385
392
83
Citat:
tja do 140 km/h kolikor jih nabiraš po lokalnih cestah, pa niso problematične z vidika vetra, da bi moteče vplivalo na vožnjo/užitke (zato tudi ne bom trenutno montiral šipice).

Jeseni so mi po glavi hodile enake misli, samo da si ti zadevo dejansko izvedel, mene pa je med razmišljanjem o izpitu prehitel dež, mraz, slabo vreme... ampak, ker ideja še ni v smetnjaku in ker sem tudi o motorizaciji razmišljal enako, me res zanima (malo na zalogo) - koliko časa na Hornetki zdržiš 140? Recimo, da bi pičil na morje po AC (greh, vem... ampak teoretično), si kdaj dlje časa fural tako hitro?

Sprašujem, ker kolega se že nad TDMko pritožuje, da ima pri taki brzini slabo zaščito in mu veter nabija v prsa. Res pa je, da ima nižjo šipco (klasično) in blizu 190cm. Koliko si visok ti?

Če rabiš prepeljat kakšen mini kos prtljage rešiš kako? Nahrbtnik? Laik jaz sem "ugotovil", da na ta motor pač ne moreš montirat kakšnih prtljažnikov in torb. Je čisti fun bike, meni zelo všečen in nahrbtnik bi bil verjetno edina opcija. No, zaradi vetrne zaščite (ki so jo kot mus omenjali praktično vsi) sem potem bolj gledal CBFko. Še posebej, ker omenjeno (in lastnika) dobro poznam in sem jo v mislih že rezerviral
smile-1.gif


Ne bi se spuščal v konje, navor, 2valjnike... da ne bomo zašli. In da ostanemo pri tem modelu. Skratka, da povzamem vprašanje: kako uporabna je v praksi Hornetka, kar se tiče daljših tur in prtljage? Predvsem moja ideja o nahrbtniku - je to sprejemljivo in kako velik je še lahko, da ni moteč?
 

HITMAN

gps navigator
31. avg 2007
1.697
0
36
Citat:
Uporabnik cat pravi:
Potem je mene začelo trgati malo bolj pozno - letos bom 39.

Hehehehe ... sva že dva.
Lani sem si omislil motor. Če bom kaj kupil, bom kupil novo in ker sem vedno vedel katero znamko bom vozil (Kawasaki ali Yamaho) sem se odločil obiskati prvo salon Yamahe.
Ko sem stopil v salon sem se zapičil v Yamaho FZ6 Fazer S2 , cena : 7200€ ... šok !!
bonk.gif

Odšel sem domov in malo prečekiral neodvisne teste Fazerce in se definitivno odločil ta bo moja in pika.

Čez dva tedna se ponovno odpravim v salon in glej ga zlomka. AKCIJA DO KONCA LETA .... SAMO 6200€ ... in tako sem jo imel čez dva dni že doma.
cheer.gif


Letos sem z njo že naredil 1200 km . Je pa res, da na tem motorju se na 8000 obratih veselica šele začne.