Boeing 747 zletel s steze

kajn

Guru
5. okt 2007
2.829
1.677
113
Iskajoč brata
Prestavljam sem vprašanja za vanza:
Res ql zgleda...
Kako pa je s pristajanjem na cesto, na teh "plovcih". Moraš biti kaj bolj previden? Gume mi delujejo majhne... je kaj problemov z športnimi "travnatimi površinami".
Mi pa deluje da imaš lahko zelo nizko pristajalno hitrost... mam prov?

PS: Če boš še kaj v okolici Krka, zahodno od Malinske, od Porata naprej :) je prazno in priplavam s sixpackom pogledat stroj :)
 

VanZ

Guru
1. feb 2008
2.845
2.133
113
Gorivo predvidevam, da tankaš

Kakšen motor pa imaš noter? Nekaj sem bral, da se v manjša letala dostikrat vgrajuje predelane avtomobilske motorje. Kakšna pa je kaj cena AvGasa sedaj?
Motor je 100hp Rotax 912. Najraje ima 95 oktanca, se pa ne pritožuje s pitjem avgasa (kar točim le, ko ni druge opcije, ker je avgas 2.6-4€/liter..). Požre 18 litrov na uro, ker je sama oblika letala narejena za kratke terene in ne hitrost, pa tudi plovci dodajo zajetno veliko upora in teže.
Nekateri pol-avjoni imajo tudi dvotaktne mlinčke, tudi avtomobilske najdeš.

Glede hlodov v vodi - pred vsakim pristankom je nujen ogled oz. prelet površine, se pa z zraka vidi precej več kot s čolna ali obale. V Italiji, kjer sem se šolal, je v jezeru precej lesa in tovrstnih dogodkov praktično ni. Disciplina in pedantnost naredita svoje :)
 

VanZ

Guru
1. feb 2008
2.845
2.133
113
Prestavljam sem vprašanja za vanza:
Res ql zgleda...
Kako pa je s pristajanjem na cesto, na teh "plovcih". Moraš biti kaj bolj previden? Gume mi delujejo majhne... je kaj problemov z športnimi "travnatimi površinami".
Mi pa deluje da imaš lahko zelo nizko pristajalno hitrost... mam prov?

PS: Če boš še kaj v okolici Krka, zahodno od Malinske, od Porata naprej :) je prazno in priplavam s sixpackom pogledat stroj :)
Imaš tudi asfaltne/betonske steze, ki so slabše utrjene kot marsikatera travnata.. dokler je guma večja od luknje, čez katero zapelješ, je ok. Npr. v Celju je južna stran steze precej boljša kot severna, Postojna je dosti ok, Gorica je ravna kot asfalt.. sama tehnika na vodi je enaka kot na kopnem, le omejitve so drugačne (bočnemu vetru se izogibaš, vedno pristajaš pravokotno na valove, leti se precej bolj na sam kot leta, ker je pomembno, pod katerim kotom se dotakneš vode - fotka spodaj je, da se pohvalim, idealna kombinacija kota in hitrosti. Z 'zobom' prebiješ vodno površino in z zadnjim delom enakomerno zaglisiraš).
Hitrost pristajanja je 70-75kmh, vzleta pa približno isto. Pri vzletu nastaviš kot, nato se mora letalo samo odlepiti, saj drugače plužiš po vodi z zadnjim delom plovcev, kar pri tej hitrosti povzroči konkreten upor, ki lahko popolnoma ustavi pospeševanje. Z izkušnjami dobiš občutek v glavi, roki in jajcih, kaj se dogaja z letalom.. glisirati na enem plovcu v zavoju je pa sploh pornič :)

Nekaj bočnega vetra z desne z idealnim kotom pristanka
z.jpg
 

Tenforest

Guru
3. sep 2007
5.791
549
113
42
povsod malo
Uradno pri nas nikjer, čeprav je tehnično dosti placov, ki so tako varni kot primerni. Dogovarjam se z občino Ptuj, da bi dovolili enkraten obisk pri brodarjih.
Glede korozije (še posebej na morju) je potrebno po vsakem letu na morje temeljito sprati vse predele, ki so bili v stiku s slano vodo. Pomagajo tudi protikorozijski spreji, ki zaščitijo nepobarvane dele, kot tudi dve cink anodi. Že v osnovi je struktura iz primernih materialov (aluminij 6061-T6, nerjaveči vijaki itd), ki je dodatno kemično protikorozijsko zaščiten.
A da ni? V čem je problem?
 

VanZ

Guru
1. feb 2008
2.845
2.133
113
A da ni? V čem je problem?
Da to pri nas ni dovoljeno? Eno so celinske vode, ki razen z nekaj izjemami ne dovolijo niti rekreativne dejavnosti.
Drugo pa zakonodaja, ki je pomanjkljiva, ker tega od leta 1940 pri nas ni bilo. Dopolnitvam se državni uradniki po ministrstvih in agencijah upirajo, saj je treba za to prebrati, razumeti in implementirati nekatere EU direktive (kar začuda v sosednjih državah funkcionira).
Naj kdo od novinarjev vpraša ministra za obrambo, zakaj po enem letu in pol gasilski avjoni še niso operativni. In to sezono tudi še ne bodo..
 

Pbutec

100. registrirani uporabnik
20. jul 2007
15.176
3.639
113
Marlbor
VanZ kaj te je gnalo v nakup te vrste letala? Si imel dejansko namen primarno koristiti v tujini in si vedel za to našo zakonodajo? Ali si se z nakupom dejansko malo opekel v nevednosti, ker si kot pionir v "teh vodah" dejansko začel žal odkrivati birokratske zaplete.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Kamele0N

irwin

Majstr
13. mar 2008
1.416
402
83
VanZ kaj te je gnalo v nakup te vrste letala? Si imel dejansko namen primarno koristiti v tujini in si vedel za to našo zakonodajo? Ali si se z nakupom dejansko malo opekel v nevednosti, ker si kot pionir v "teh vodah" dejansko začel žal odkrivati birokratske zaplete.
Bi rekel hobby..v kolikor se zbistri pamet pri zakonodajalcih za omenjeno podrocje pa popoldanc..... verjetno glavni biznis se vedno cargo na jumbu. Nekako moj kot opazovanja.
 

VanZ

Guru
1. feb 2008
2.845
2.133
113
Bi rekel hobby..v kolikor se zbistri pamet pri zakonodajalcih za omenjeno podrocje pa popoldanc..... verjetno glavni biznis se vedno cargo na jumbu. Nekako moj kot opazovanja.
Moja kosilnica je striktno za užitkarjenje. Letalo sem kupil predvsem za domače trdne terene in potencialno za vode v Italiji in na Hrvaškem. Če uspe karkoli premakniti v trdih glavah javne uprave, sem pripravljen kupiti nekaj bolj resnega za panoramske lete in morda letalsko šolo, za kar obstaja interes o sodelovanju iz tujine. Jumbo mi plačuje račune, zelenček je pa sprostitev :)
 

shift

Guru
20. jul 2007
9.920
2.323
113
za šankom
  • Všeč mi je
Reactions: 8888