Avtomobilske žarnice s SMD diodami

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.712
397
83
Kras
www.mtl.si
Sem imel nekaj preveč časa in sem te kitajske zadeve potestiral, ker me take stvari zanimajo. Tako da, če koga zanima ta tematika sem tukaj napisal nekaj več. Predvsem je zanimivo to, da ni pametno te žarnice samo noter dat in bo vse ok. V skrajnem primeru se lahko še kaj zakuri…

Ne da se mi pa copy/pastat sem in urejat slik...
 

ginekolog

1.300. registrirani uporabnik
1. okt 2007
585
7
18
Jaz nisem zadovoljen z 1led w5w žarnico, ker sem jih nabavil 10, crkujejo pa vsaka 2 meseca. Sicer so bile izjemno poceni (10kom za 1€)

Drugače pa lep prispevek.
 

Ice

Pripravnik
17. avg 2007
816
19
18
Članek sem malo na hitro prebral sicer lepo napisano za nekoga ki se odloča itd..

Problem teh žarnic je da po večini so brez E oznake in so načeloma prepovedane za uporabo oziroma da drugače napišem, stvar deluje super tudi svetilnost žarnic z 8-imi diodami je super, kajti stvar poznam tudi uvažam nekaj oziroma sem pred časom, kajti z 2012 so jih v Nemčiji odstranili iz prodaje prav zaradi E oznak, ker jih nimajo in se ne sme več prodajati v Nemčiji. Sedaj kaj pomeni to v primeru požara vozila ter zavarovalnice je pa popolnoma jasno vsakomur...
 

Valhalla

Guru
17. dec 2007
4.705
1.356
113
Jaz sem jih na Toledu pomenjal že pred cca. 2 letoma, komplet notranjost. Stvar občasno ne dela prav. Kdaj se, ko vrata odprem, vse luči ugasnejo
grin1.gif
Občasno kaj zmoti tudi avtomatsko zatemnitev.

Ne grem pa nazaj na žarnice z nitko, ker bistveno bolje osvetljujejo notranjost. Kako je s porabo ne vem, nisem meril. Šteje se, da naj bi manj obremenjevale akumulator - ko odprem vrata posveti 10 žarnic. Nisem opazil, da bi se bolj grele, kot običajne.
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.712
397
83
Kras
www.mtl.si
Citat:
Uporabnik Ice pravi:
Članek sem malo na hitro prebral sicer lepo napisano za nekoga ki se odloča itd..

Problem teh žarnic je da po večini so brez E oznake in so načeloma prepovedane za uporabo oziroma da drugače napišem, stvar deluje super tudi svetilnost žarnic z 8-imi diodami je super, kajti stvar poznam tudi uvažam nekaj oziroma sem pred časom, kajti z 2012 so jih v Nemčiji odstranili iz prodaje prav zaradi E oznak, ker jih nimajo in se ne sme več prodajati v Nemčiji. Sedaj kaj pomeni to v primeru požara vozila ter zavarovalnice je pa popolnoma jasno vsakomur...
Ja, to glede E-ja je res problematično. V skrajnem primeru ti lahko verjetno tudi policist tablice pobere, kar je še najmanjši problem, če pride do kakšnega požara. Zato (zaradi slabih izkušenj s kitajskim blagom) raje sam zadeve prej potestiram in sem tudi šel najprej v test, preden sem dal vse noter.
Glede svetilnosti pa ni nujno, da je odlična. Običajno je, težava je pa usmerjenost svetlobe. In če luč nima optike, katera razprši svetlobo zna zadeva tudi slabše izpast.
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.712
397
83
Kras
www.mtl.si
Citat:
Uporabnik Valhalla pravi:
Jaz sem jih na Toledu pomenjal že pred cca. 2 letoma, komplet notranjost. Stvar občasno ne dela prav. Kdaj se, ko vrata odprem, vse luči ugasnejo
grin1.gif
Občasno kaj zmoti tudi avtomatsko zatemnitev.

Ne grem pa nazaj na žarnice z nitko, ker bistveno bolje osvetljujejo notranjost. Kako je s porabo ne vem, nisem meril. Šteje se, da naj bi manj obremenjevale akumulator - ko odprem vrata posveti 10 žarnic. Nisem opazil, da bi se bolj grele, kot običajne.
Brez CANBUS-a so dejansko hladnejše od navadnih. S CANBUS-om pa ni primerjave.
Pri meni zaenkrat dela vse BP, tudi avtomatska počasna zatemnitev, tako da sem zelo zadovoljen. Možno, da imaš kakšno težavo na stikalu pri vratih. Svetloba je pa res bistveno boljša.
 

synthman

Fizikalc
22. avg 2007
7.226
0
36
Fajn bi bilo, če bi navedel tudi porabo v Amperih teh žarnic.

Ne vem, ampak če se ti led s Canbusom grejejo bolj kot originalne, potem mislim da nisi kupil ustreznih zamenjav.
 

crashednburnt

Majstr
Osebje foruma
20. jul 2007
8.746
434
83
Goriška
www.avtopro.si
ksz

Da še jaz malo obrazložim zadeve ... Izraz "LED s Canbusom" je nekoliko neumen, ker LED nimajo praktično nobene neporedne veze z vodilom CAN ... ampak naj bo, ker se je že stvar tako prijela v javnosti.

Torej - "Canbus LEDice" se uporabljajo pri vozilih, ki imajo sistem za nadzor delovanja svetil. Večina sistemov (razen redkih, starejših izjem) deluje tako, da meri električni tok do vsake "žarnice". Ker imajo LED višji izkoristek ter so zato energijsko varčnejše, teče skozi njih manjši električni tok kot skozi navadne žarnice. Nadzorni sistem tale manjši tok smatra kot napako - pregorelo žarnico. "Canbus LED" imajo zato v ta namen dodan upor, ki poleg same LED kuri dodatno energijo, tako da je skupen električni tok enak kot pri navadni žarnici. Zaradi tega dejstva se zadeve (pre)grejejo - upor pač v praksi spreminja električno energijo v toplotno.

Suma sumarum - "Canbus LEDice" so razočaranje za ekofanatike, ker ne porabijo nič manj energije kot navadne žarnice.
evil.gif
 

synthman

Fizikalc
22. avg 2007
7.226
0
36
Citat:
Uporabnik crashednburnt pravi:
...."Canbus LED" imajo zato v ta namen dodan upor, ki poleg same LED kuri dodatno energijo, tako da je skupen električni tok enak kot pri navadni žarnici. Zaradi tega dejstva se zadeve (pre)grejejo - upor pač v praksi spreminja električno energijo v toplotno.
To drži, ampak tudi navadne žarnice spreminjajo električno energijo v toplotno, tudi navadne žarnice se segrevajo, v svetlobo se pretvori le majčken del energije.
Če se torej Can - led grejejo bolj kot navadne pomeni, da porabijo več energije. Če pa porabijo več energije kot navadne pa niso ustrezne. Tako kot če bi namesto originalnih 40W not dal 50Watne.
 

crashednburnt

Majstr
Osebje foruma
20. jul 2007
8.746
434
83
Goriška
www.avtopro.si
Nisi razumel. Seveda tudi žarnice spreminjajo električno energijo v toplotno, ampak poleg tega še oddajajo svetlobo. Upor pa praktično izključno spreminja električno energijo v toplotno.

"Canbus LEDice" se grejejo bolj kot navadne LED zaradi uporov. Posledično porabijo tudi enako energije kot žarnice ter več energije kot navadne LED.
 

der_Alte

Fizikalc
21. jul 2007
2.063
10
38
Zemlja
alte.aufbix.org
Pa res »meri« električni tok ali deluje na razliko v tokovih? Pri moji debeli italijanski pijanki sicer ni še nobena žarnica crknila, je pa pri stari italijanski pijanki in tam sem zamenjal nekaj žarnic (sploh parkirne) in če ni skozi obe (v parih) žarnici tekel enak tok, je svetila oznaka, da je ena od luči crknila.

Samo vprašam, hehe.
grin1.gif
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.712
397
83
Kras
www.mtl.si
Citat:
Uporabnik synthman pravi:
Citat:
Uporabnik crashednburnt pravi:
...."Canbus LED" imajo zato v ta namen dodan upor, ki poleg same LED kuri dodatno energijo, tako da je skupen električni tok enak kot pri navadni žarnici. Zaradi tega dejstva se zadeve (pre)grejejo - upor pač v praksi spreminja električno energijo v toplotno.
To drži, ampak tudi navadne žarnice spreminjajo električno energijo v toplotno, tudi navadne žarnice se segrevajo, v svetlobo se pretvori le majčken del energije.
Če se torej Can - led grejejo bolj kot navadne pomeni, da porabijo več energije. Če pa porabijo več energije kot navadne pa niso ustrezne. Tako kot če bi namesto originalnih 40W not dal 50Watne.
Menjave so sigurno prave. Kupil sem tisto z 8 SMD diodami, imaš jih še z več.
Ni problem samo jakost gretja, temveč lokacija (kar bi videl, če bi prebral prispevek):
Citat:
Po 10-ih minutah so bile SMD diode malenkost tople, so pa bili čipi in tudi sama konstrukcije žarnice bistveno bolj vroči kot pa je običajna žarnica (običajna žarica je vroča zgolj zgoraj, podnožje je bistveno hladnejše). Dejansko si se takoj opekel. Torej v tem primeru žarnica deluje, vendar izredno vroče podnožje pride v direkten stik z žarometom.
Pri navadni žarnici je vroč zgornji del (''balon''), podnožje ni tako hudo vroče. Pri teh kitajskih žarnicah s SMD diodami pa so čipi na podnožju in popolnoma segrejejo le to. To se pa potem prenaša na nosilec žarnice, kar po mojem mnenju slej ko prej povzroči otrditev in pok plastike (lahko, ni nujno
grin1.gif
). V najslabšem primeru (če je plastičen nosilec žarnice iz zanič plastike) pa lahko pride do požara ali vsaj stopitve nosilca.

Še glede temperature: normalno žarnico lahko držiš cca. sekundo in te ''speče''. Pri teh CANBUS ready sem se zgolj dotaknil in je hudičevo speklo (čipi itak, vendar tudi nosilec). Nisem pa šel merit temperature, tako da je to ''pa apčutku''
evil.gif
.

Si bom morda en dan vzel čas in še premeril amperažo... Samo ne bo tako kmalu, ker ni časa
redface-1.gif
.
 

crashednburnt

Majstr
Osebje foruma
20. jul 2007
8.746
434
83
Goriška
www.avtopro.si
Citat:
Uporabnik der_Alte pravi:
Pa res »meri« električni tok ali deluje na razliko v tokovih? Pri moji debeli italijanski pijanki sicer ni še nobena žarnica crknila, je pa pri stari italijanski pijanki in tam sem zamenjal nekaj žarnic (sploh parkirne) in če ni skozi obe (v parih) žarnici tekel enak tok, je svetila oznaka, da je ena od luči crknila.

Samo vprašam, hehe.
grin1.gif

Starejši sistemi delujejo drugače ... tam imaš ali meritev padca napetosti ali pa meritev sklenjenosti tokokroga.
 

Robert

Majstr
21. jul 2007
2.655
473
83
Tolmin
Citat:
Uporabnik mtl pravi:
Sem imel nekaj preveč časa in sem te kitajske zadeve potestiral, ker me take stvari zanimajo. Tako da, če koga zanima ta tematika sem tukaj napisal nekaj več. Predvsem je zanimivo to, da ni pametno te žarnice samo noter dat in bo vse ok. V skrajnem primeru se lahko še kaj zakuri…

Ne da se mi pa copy/pastat sem in urejat slik...

@Najprej sem mislil zgolj naročiti ustrezne žarnice, vendar sem zasledil, da se nekatere žarnice z SMD diodami zelo segrevajo, ...

Fail - precej manj se segrevajo ob enaki svetilnosti (ne govorim o moči!)
d055.gif

Kot so že drugi razložili je za to kriva "ne ekološka usmerjenost" proizvajalcev krip - Kot je omenjeno so Alfe in podobna kola imela primerjavo dveh enakovrednih svetil in ni bilo potrebe po potrati el. energije za ugotavljanje stanja žarnic (tehnično trije ovoji žice in Reed rele
wink-1.gif
)


Kot si napisal Kitajci naredijo "svašta"
cool-1.gif

Nasploh pri nakupu glejta za 5050 ledicami - na gornjemu linku "C5W 39 milimetrov CANBUS" katera ima 6 priključkov (3 LEDice v enemu ohišju). Za parkirne luči priporočam še WarmWhite - malo bolj tople.

Moja "vulva" je že cca. dve leti razsvetljena z tem(zunaj in znotraj) in ni nobenih problemov (nima Can busa)
aplauz.gif
 

Ralliart

Fizikalc
26. sep 2007
4.764
3
38
Ksz

Tko kt je crashednburnt napisal. In posledicno so zanimive samo "noncanbus" ledice ker vrjetno dosti manj porabijo in imas lahko recimo na pikniku dalj casa svetlobo v kabini in nasplosno da je aku manj obremenjen.
 

merdzo

Majstr
6. avg 2007
3.778
176
63
Koliko pa te žarnice dajejo svetlobe za zadnje luči? Pozicijske in stop lampe.
Sem gledal podatke in navadne z žarilno nitko dajejo okoli 400lumnov te LED pa tam 50-100lumnov.

lp