Aparat - vračilo ?

Jodlarcek

Fizikalc
16. avg 2007
3.313
19
38
MB
Pozdravljeni
Včeraj sem kupil elektronski odganjalec kun. Ker zadeva dokazano ne odganja živali me zanima, ali lahko aparat vrnem v trgovino? Kupljeno je bilo v fizični trgovini (ne preko spleta)
Hvala
 

retro

Fizikalc
18. dec 2011
6.294
23
38
Murska republika
Napiši svoja opažanja in uveljavi stvarno napako,vrni z zapisnikom.
Obrazec ki ga izpolniš!
http://vemvec.si/images/StvarnaNapaka/stvarna_napaka_ce_izdelek_sami_vrnete.pdf


Stvarno napako lahko uveljavljate izključno pri prodajalcu. Izdelek ima stvarno napako, če nima:
lastnosti, ki so potrebne za njegovo normalno rabo;
lastnosti, ki so potrebne za posebno rabo, za katero ga kupec kupuje, ki pa je bila prodajalcu znana oziroma bi mu morala biti znana;
lastnosti in odlik, ki so bile izrecno ali molče dogovorjene oziroma predpisane;
če je prodajalec kupcu izročil izdelek, ki se ne ujema z vzorcem ali modelom.
Lahko jo uveljavljate pri nakupu katerega koli izdelka, če ne deluje, če nima lastnosti, ki bi jih moral imeti, ali kako drugače ni skladen s pogodbo.
Ko uveljavljate stvarno napako na izdelku, lahko sami izbirate med štirimi pravicami, ki jih določa Zakon o varstvu potrošnikov. Zahtevate lahko odpravo napake, zamenjavo blaga z novim, brezhibnim, vrnitev dela plačanega zneska v sorazmerju z napako ali vračilo plačanega zneska.
V kolikšnem času lahko uveljavljate stvarno napako?
O napaki morate prodajalca obvestiti v roku dveh mesecev od dneva, ko ste napako odkrili. Svoje pravice lahko uveljavljate v največ dveh letih od prevzema izdelka. To velja za nove izdelke. Če ste kupili rabljen izdelek, lahko stvarno napako uveljavljate v največ enem letu od prevzema izdelka.
Prodajalec mora odgovoriti v 8 dneh
Če se prodajalec z reklamacijo strinja in prizna obstoj napake, mora zahtevku ugoditi najkasneje v osmih dneh po prejemu reklamacije. Tudi če se z obstojem napake ne bo strinjal, vam mora odgovoriti v roku osmih dni. Če v navedenem roku ne dobite odgovora na reklamacijo, lahko podate prijavo na Tržni inšpektorat RS, ki lahko podjetju zaradi opustitve odgovora izreče globo.
 

McGiver

Guru
14. avg 2009
14.439
4.312
113
Zakaj se sploh obremenjevat z zapisniki? Vrneš z obrazložitvijo, da si si premislil.

Me pa zanima kako si v eni noči ugotovil, da ne dela? Imaš dresirano kuno?
wink-1.gif
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
47.766
6.751
113
pri taščici
Kuno je imel na obisku. Dovolj da ugotoviš, da ne opravlja dela zaradi česar si kupil napravo.
 
Nazadnje urejeno:

retro

Fizikalc
18. dec 2011
6.294
23
38
Murska republika
? Imaš dresirano kuno? ta je dobra..

Postopek ki sem ga opisal zahteva večji del prodajalcev ki jim ni do tega da bi izdelek ki je uporabljen vzeli nazaj če drugače oz. z dogovorom ne bo šlo uporabi to varianto.
 

Jodlarcek

Fizikalc
16. avg 2007
3.313
19
38
MB
Citat:
Uporabnik McGiver pravi:
Zakaj se sploh obremenjevat z zapisniki? Vrneš z obrazložitvijo, da si si premislil.

Me pa zanima kako si v eni noči ugotovil, da ne dela? Imaš dresirano kuno?
wink-1.gif
Ne vem če si lahko premisliš in vrneš.
Kot je že eden napisal. Aparat sem montiral in sem vseeno imel obisk kune.
 

McGiver

Guru
14. avg 2009
14.439
4.312
113
Zelo generalno: osem dni od nakupa, če je v originalnem stanju in z originalno embalažo - seveda je lahko odprta in brez recimo "polivinil" ovitka.

Jaz sem enkrat podobno naredil z odganjalcem voluharjev - so vzeli nazaj s pripombo, da itak vedo, da ne dela.
wink-1.gif
 

Jabe

Guru
1. okt 2007
13.966
6.584
113
Citat:
Uporabnik McGiver pravi:
Zelo generalno: osem dni od nakupa, če je v originalnem stanju in z originalno embalažo - seveda je lahko odprta in brez recimo "polivinil" ovitka.

To ne velja! dejte si že dopovedat. a vzame nazaj ali ne, je prodajalčeva dobra volja, ne pa obveza! edina izjema so spletne trgovine v določenih pogojih, kjer lahko vrneš v 14 dneh, ker pač izdelka nisi mogel prej videti. da pa vrneš nekaj ker ne dela, je pa spet zgodba zase in se uveljavlja stvarna napaka...
 

McGiver

Guru
14. avg 2009
14.439
4.312
113
Drži kadar govorimo o brezhibnem izdelku, kar pa tukaj ni primer:

Pri pravicah potrošnika v zvezi z vračanjem ali zamenjavo izdelkov je potrebno razlikovati med zahtevki zaradi napake na izdelku in prošnjami oziroma željami potrošnika po zamenjavi oziroma vračilu izdelka, ki potrošniku ni več všeč oziroma si je premislil in ga želi vrniti ali zamenjati.

V primerih, ko je izdelek brezhiben, torej nima napake, potrošnik pa bi ga želel zamenjati ali vrniti in prejeti nazaj plačano kupnino, ker mu izdelek ne ustreza/ni več všeč ipd., prodajalec takšnega izdelka ni dolžan zamenjati ali vrniti plačane kupnine, razen če je to obljubljal. Zakonsko namreč ni podana obveznost, da bi moral prodajalec izdelek brez napake vzeti nazaj oziroma ga zamenjati, lahko pa se seveda odloči to ugodnost ponuditi svojim kupcem. Možnost vračanja in zamenjave izdelkov brez napake je torej stvar politike poslovanja vsakega posameznega prodajalca, zaradi česar se je še pred nakupom priporočljivo pri konkretnem prodajalcu pozanimati, ali nudi možnost zamenjave oziroma vračila brezhibnega blaga.

Drugače pa je v primeru nakupa izdelka preko interneta, kataloga ipd. (nakupa na daljavo, torej na način, da se potrošnik z izdelkom kot takim pred nakupom fizično ni mogel seznaniti), kjer velja, da lahko potrošnik v roku 14 dni podjetju sporoči, da odstopa od pogodbe, pri čemer mu ni potrebno navajati razlogov za odstop.
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
52.958
6.987
113
Če izdelek ni "brezhiben", so potrebni dopisi, ker se gre za stvarno napako.
 

McGiver

Guru
14. avg 2009
14.439
4.312
113
Pa še o stvarni napaki:

Po Zakonu o varstvu potrošnikov (ZVPot) je napaka stvarna:
če blago nima lastnosti, ki so potrebne za njeno normalno rabo ali za promet;
če blago nima lastnosti, ki so potrebne za posebno rabo, za katero jo kupec kupuje, ki pa je bila prodajalcu znana oziroma bi mu morala biti znana;
če blago nima lastnosti in odlik, ki so bile izrecno ali molče dogovorjene oziroma predpisane;
če je prodajalec izročil blago, ki se ne ujema z vzorcem ali modelom, razen če je bil vzorec ali model pokazan le zaradi obvestila.
Iz naslova stvarne napake lahko potrošnik napako na izdelku reklamira pri prodajalcu in sicer v dveh mesecih od odkritja stvarne napake (za napake, ki se na izdelku pokažejo po dveh letih od prevzema prodajalec ne odgovarja več) ter po lastni izbiri zahteva odpravo napake ali vračilo plačanega zneska v sorazmerju z napako ali zamenjavo blaga ali vračilo plačanega zneska. Potrošnik lahko uveljavlja samo tiste zahtevke, ki jih podjetje dejansko lahko izpolni (npr. ne more zahtevati popravila, če to ni mogoče, ali zamenjave, če takšnega izdelka ni več v prodaji), po drugi strani pa podjetje ne more samo odločiti, na kakšen način bo ugodilo potrošnikovi zahtevi (npr. ponudba dobropisa ni pravilna).

Potrošnik mora v obvestilu o napaki natančneje opisati napako in prodajalcu omogočiti, da izdelek pregleda. Če napaka ni sporna, mora podjetje čimprej, najkasneje pa v roku osmih dni, ugoditi potrošnikovemu zahtevku. Če o napaki obstaja spor, mora podjetje v enakem roku podati potrošniku pisen odgovor.

Če podjetje neupravičeno zavrne potrošnikovo zahtevo iz naslova stvarne napake, naj mu izdelek z napako zamenja z novim ali mu vrne plačani znesek ali odpravi napako, lahko tržni inšpektor izda odločbo, s katero podjetju odredi, naj ugodi zahtevi. Odločbo lahko izda le, če med potrošnikom in podjetjem ni spora o obstoju napake ali če potrošnik predloži mnenje sodnega izvedenca ali če je napaka na drug način nedvomno dokazana. Hkrati lahko tržni inšpektor z globo ukrepa zoper podjetje, ki v roku ne ugodi potrošnikovi zahtevi ali mu ne poda pisnega odgovora.
 

retro

Fizikalc
18. dec 2011
6.294
23
38
Murska republika
Sem lepo navedel da ga vrni ; zaradi stvarne napake saj aparat ne opravlja svoje funkcije kot je navedeno .To je edino smiselno in v takem primeru opravičeno.
 

crnobog

Guru
29. apr 2009
3.455
1.915
113
Citat:
Uporabnik Jodlarcek pravi:
Pozdravljeni
Včeraj sem kupil elektronski odganjalec kun. Ker zadeva dokazano ne odganja živali me zanima, ali lahko aparat vrnem v trgovino? Kupljeno je bilo v fizični trgovini (ne preko spleta)
Hvala

Preden se napotiš k prodajalcu s četico odvetnikov in fasciklom pravnih podlag, poskusi enostavo stopit do njega in rečt: "Tole je za en drek, rad bi denar nazaj. Tule je račun!".

Poročaj o uspehu. Znaš bit presenečen.
 

McGiver

Guru
14. avg 2009
14.439
4.312
113
Citat:
Uporabnik crnobog pravi:
Citat:
Uporabnik Jodlarcek pravi:
Pozdravljeni
Včeraj sem kupil elektronski odganjalec kun. Ker zadeva dokazano ne odganja živali me zanima, ali lahko aparat vrnem v trgovino? Kupljeno je bilo v fizični trgovini (ne preko spleta)
Hvala

Preden se napotiš k prodajalcu s četico odvetnikov in fasciklom pravnih podlag, poskusi enostavo stopit do njega in rečt: "Tole je za en drek, rad bi denar nazaj. Tule je račun!".

Poročaj o uspehu. Znaš bit presenečen.
467716-post_slo.gif

To vam dopovedujem!

Da sem jaz prodajalec in mi pridete s 5X A4 dopisom vas iz inata zajebavam z maksimalnimi roki rešitve.
 

Jabe

Guru
1. okt 2007
13.966
6.584
113
To se pa tudi jaz strinjam, da je najboljša pot. ampak v kategorijo fasciklov in dopisov jaz štejem tudi pametovanje o 8 dneh. to marsikateremu trgovcu najbrž tlak dvigne, ker sploh ni res in te iz inata prisili, da se malo pozanimaš, kaj je vrniti brezhiben izdelek kupljen v fizični trgovini, preko spleta ali s stvarno napako... v slednjem primeru tudi navaden prosim dostikrat botruje tudi njegovi pomoči, kako to izvesti, če je treba.
 

retro

Fizikalc
18. dec 2011
6.294
23
38
Murska republika
Če je prodajalec razumen in bo oz. ne bo upošteval da je bil izdelek že montiral potem poizkusi, iz moje prakse povem da pri nekaterih tehničnih izdelkih to ne gre tako lahko spregledat kajti izdelek je lahko tudi okvarjen in če se bo prodajalec izgovarjal češ pošljite ga na servis pa bomo videli ja in kaj boš takrat?
Naj naredi kakor hoče bo pa z zahtevkom za stvarno napako rešil hitreje če pa mu bo šel trgovec kako drugače na roko pa tudi prav.
 
I

Izbrisan uporabnik #488

Citat:
Uporabnik Jodlarcek pravi:
Pozdravljeni
Včeraj sem kupil elektronski odganjalec kun. Ker zadeva dokazano ne odganja živali me zanima, ali lahko aparat vrnem v trgovino? Kupljeno je bilo v fizični trgovini (ne preko spleta)
Hvala

Samo za kune je, ne za velike podgane
evil.gif


Če ne odganja kun, gre za stvarno napako, so oglaševali izdelek z lastostmi, ki jih nima.
 

Jodlarcek

Fizikalc
16. avg 2007
3.313
19
38
MB
Citat:
Uporabnik crnobog pravi:
Citat:
Uporabnik Jodlarcek pravi:
Pozdravljeni
Včeraj sem kupil elektronski odganjalec kun. Ker zadeva dokazano ne odganja živali me zanima, ali lahko aparat vrnem v trgovino? Kupljeno je bilo v fizični trgovini (ne preko spleta)
Hvala

Preden se napotiš k prodajalcu s četico odvetnikov in fasciklom pravnih podlag, poskusi enostavo stopit do njega in rečt: "Tole je za en drek, rad bi denar nazaj. Tule je račun!".

Poročaj o uspehu. Znaš bit presenečen.
Ja saj nikjer nisem napisal, da se bom pravdal s prodajalcem. Moje vprašanje je bilo, ali lahko tak izdelek vrnem ali ne? Vsekakor pa bom prvo probal "normalno" rešiti pri prodajalcu.