15 dnevni rok (nakup preko interneta)

halo

Fizikalc
22. jul 2007
2.211
0
36
52
Ljubljana
Zanima me kdaj začne teči 15 dnevni rok da lahko vrneš robo (kupljeno preko interneta)
Od datuma nakupa ali od dneva ko si robo prevzel na pošti?

Moje mnenje da od dneva nakupa (naslednji dan).
 

Tenforest

Guru
3. sep 2007
5.813
555
113
42
povsod malo
Bi reku, da od takrat ko prevzameš robo in jo plačaš.
Nebi bilo fer, da bi šteli recimo še sobote, nedelje in praznike.
bonk.gif
 

tado

Fizikalc
15. maj 2008
2.267
1
36
Takrat ko je bil izdan račun. Torej na dan izdaje blaga iz e-trgovine.
 

timecop

Fizikalc
22. jul 2007
1.312
0
36
ksz

Da ne odpiram nove teme, kaj naredijo potem s to zadevo, ki jo nekdo vrne, razumem, da so nekateri previdni pa vrnejo kao "nepoškodovano" imaš pa tudi folk, ki mu je vseeno za vse pa malo odrsa tam pa malo tam, pa tukaj mala praskica pa tam, pa oporni stiropor zlomi, kabli so itak zavarjeni v folijo, da jo moraš raztrgat ali odrezat, ne moreš to že po defoltu potem vrnit v takozvani originalni embalaži... Kaj potem te internetne štacune naredijo s to robo, malo provizoriš nazaj zapakirajo pa drugemu podturijo? Itak!?
 

tratnjak

Fizikalc
10. maj 2009
1.020
32
48
Citat:
Uporabnik halo pravi:
To tudi jaz trdim enemu kolegu pa se ne strinja z mano?
Iščem kak zakon da mu ga podturim
smile-1.gif

napaka!

46a člen

- katalog in pogodba vsebujeta jasno določilo, da ima potrošnik pravico, da lahko podjetju vrne blago v roku, ki ni krajši od petnajst dni po prejemu ali da v istem roku odstopi od pogodbe, ne da bi pri tem imel kako drugo obveznost, razen da primerno hrani blago;

iz: http://www.dz-rs.si/index.php?...7&showdoc=1
 

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.547
5.096
113
Pri enaa imajo na strani napisano, da pri odprti embalaži odbijejo en delež, čeprav blago ni poškodovano. Je to po zakonu?
 

tratnjak

Fizikalc
10. maj 2009
1.020
32
48
Citat:
Uporabnik Pepe pravi:
Pri enaa imajo na strani napisano, da pri odprti embalaži odbijejo en delež, čeprav blago ni poškodovano. Je to po zakonu?

dobro vprasanje - v tujini je tako, da v kolikor mora prodajalec zaradi poskodovane embalaze izdelek prodajat po znizani ceni ima pravico, tebi obracunati to razliko.Sedaj kaksne so omejitve in dolocila okoli tega in ali velja isto pri nas pa bo moral kdo drugi povedat
 

_jolly_

Fizikalc
3. sep 2007
2.141
2
38
če se ne motim je zakon tak, da moreš vrnit zaprto embalažo. se pravi nesmeš niti odpret, če prav razumem.
 

xaxid

Pripravnik
22. avg 2007
576
0
16
zakon sploh ne govoi, da moraš vrniti v originalni embalži. ta dodatek so si izmislili spletni trgovci a zanj NI pravne podlage!

potrošnik seveda sme zadevo preiskusiti, a izdelka ne sme poškodovati. izdelek seveda potem ni več "nov", tisto kar je "normalna obraba", ki izvira iz preiskušanja, oz uporabe v tem obdobju, je povsem "zakonita." pustimo sedaj izjeme, ki veljajo za določeno blago (zakon jih jasno določa).
a pri teh najpogostejših zadevah, npr. nakupu računalnika, je tako, da ga lahko vzameš iz embalaže, preiskusiš in če z njim nisi zadovoljen (ne da bi navajal razlog) vrneš. v kolikor ga ne bi smel vzeti iz embalaže in preiskusiti, bi bila cela ta določba nesmiselna. prav zato, ker ga nisi kupil v trgovini (kjer ga lahko preiskusiš), imaš pri pogodbah na daljavo to možnost vračila.

odbitki enaa so gotovo v nasprotju z zakonom.
 

tratnjak

Fizikalc
10. maj 2009
1.020
32
48
Citat:
Uporabnik xaxid pravi:
zakon sploh ne govoi, da moraš vrniti v originalni embalži. ta dodatek so si izmislili spletni trgovci a zanj NI pravne podlage!

potrošnik seveda sme zadevo preiskusiti, a izdelka ne sme poškodovati. izdelek seveda potem ni več "nov", tisto kar je "normalna obraba", ki izvira iz preiskušanja, oz uporabe v tem obdobju, je povsem "zakonita." pustimo sedaj izjeme, ki veljajo za določeno blago (zakon jih jasno določa).
a pri teh najpogostejših zadevah, npr. nakupu računalnika, je tako, da ga lahko vzameš iz embalaže, preiskusiš in če z njim nisi zadovoljen (ne da bi navajal razlog) vrneš. v kolikor ga ne bi smel vzeti iz embalaže in preiskusiti, bi bila cela ta določba nesmiselna. prav zato, ker ga nisi kupil v trgovini (kjer ga lahko preiskusiš), imaš pri pogodbah na daljavo to možnost vračila.

odbitki enaa so gotovo v nasprotju z zakonom.

spet ne verjamem da je tako enostavno, saj 43.d člen govori:

(3) Če je potrošnik znesek ali blago že prejel in od pogodbe odstopi, mora prejeto vrniti podjetju v tridesetih dneh po sporočilu iz prvega odstavka prejšnjega člena. Prejeto blago mora vrniti nepoškodovano in v nespremenjeni količini, razen če je blago uničeno, pokvarjeno, izgubljeno ali se je njegova količina zmanjšala, ne da bi bil za to kriv potrošnik.

tukaj lepo pise, da mora vrniti neposkodovano. Prejeto blago ni le izdelek, temvec vse skupaj. Se pravi, ce ti raztgas skatlo, pa krsis ta clen.
Dejansko gre to zadevo enacit s tem, da hodis po fizicni trgovini in odpiras izdelke. Ce bo izdelek zaradi tega izgubil na vrednosti in bo moral prodajalec prodajati po znizani ceni ima pravico od tebe zahtevati razliko, nima pa pravice te prsiliti, da izdelek kupis
 

Jado

SCANIA, na uro ziher 140
21. maj 2008
15.631
211
63
Kranj
newegg v zda ima 15% return fee....kar je čisto prav.....mora kupec prej preveriti kaj kupuje.....

vi nekateri mislite, da je fino kupiti LCD, strgati škatlo in vse papirje in ker se ti [censored] dvigne, bi to vrnil
stupid-1.gif
normalno, da ima trgovina težave ogromno tak izdelek prodati, vrniti dobavitelju ga itaq ne more.

malo razumevanja, to niso oblačila, kjer se nič ne vidi.....
 
Nazadnje urejeno:

xaxid

Pripravnik
22. avg 2007
576
0
16
glej, smisel teh določb je, da se prepreči "kupovanje mačka v žaklju". zadevo imaš pred nakupom vedno možnost "preizkusiti", pri nakupih na daljavo to narediš doma. možnost vračila je pri spletnem nakupovanju kot razstavni eksponati v trgovini.

in ni nič dražje za prodajalca. ker skupna cena "zmanjšanih vrednosti vrnjenega blaga" niti približno ni tako visoka, kot vpostavitev fizične poslovalnice (trgovine), zalog, eksponatov...kdor se gre posel spletnege, mora to preprosto vzeti v zakup, kot mora naprimer gostilničar vzeti v zakup, da ima toaletne prosore, če želi opravljati dejavnost.

tratnjak: nepoškodovano ne pomeni, da ni obrabljeno v tej meri kot je to "normalna obraba" v obdobju do vrnitve. tudi sodna praksa je povsem jasna!
 

Dolfe

Pripravnik
22. jul 2007
836
1
18
Iz Mimovrste npr. pošljejo zraven še obrazec za vračilo artikla. V njem je navedeno:

1. Naročeno blago lahko vrnete v 30 dneh od prejema, o svoji nameri pa nas morate obvestiti v 15 dneh od prejema pošiljke.

2. Reklamirate lahko le nerabljen artikel v originalni embalaži z vso priopadajočo dokumentacijo in prilogami.
 

tratnjak

Fizikalc
10. maj 2009
1.020
32
48
Citat:
Uporabnik Bastard pravi:
Se pravi dobiš stvar jo 30 dni gledaš in potem original zapakirano vrneš???::S

ce drugace obrnemo - dosti trgovin razstavljenih artiklov ne pustijo prijemati. Te iste razstavne artikle prodajo s popustom, ce artikla vec ni na zalogi
Zakaj pa mislis, da bi ti pol internet trgovine pustile, da si narocas robo na 30 dni, ki ji pol vrnes in tak kruzas med 12 trgovini cez celo leto, potem pa tak pride novi model, pa spet jovo na novo
 

Jado

SCANIA, na uro ziher 140
21. maj 2008
15.631
211
63
Kranj
Neki razumni artikli, ko se uporaba ne vidi ni panike.....samo a lahko vi kot uporabniki "probate" razumeti, da razrežeš škatlo, uničiš vse folije, povrh še morda škatlo vrneš v smeti, in potem želiš vrniti? Ja no way.

Ljudje se bodo morali že prej pozanimati o zadevi, res je težko izredno težko vtipkati v google, a ne?

[censored] tudi onegavit smo se moral naučiti, pa je šlo.....se boste/bomo pa računalnike naučili uporabljati in tehnično robo, jebela cesta no.

Ajd
smile-1.gif